2010. szeptember 1.

Első iskolanap...

Köszönöm szépen nagyon jó volt a mai nap, de bőven elég jó sokáig, mehetünk vissza nyaralni:D. Elegem van. Urrálett rajtam az a tipikus sulis fáradtság. Ám az édesség iránti vágyam nem csökken a terheléssel, inkább csak fokozódik. Másfél zacskó keksz után nekiálltam fánkot sütni. Jó, éhes nem voltam, meg nem is magam kedvéért készült, de ugyebár a "nem eszem abból amit sütöttem" korszakon már túlvagyok. És a végére már egészen belejöttem. Egyáltalán nem voltak olajosak vagy bármi, tényleg igaz, hogy a tej és az alkohol megakadályozza az olaj felszívódását. Én azért biztosra mentem, mindkettőt tettem bele. Ja és rum híján egy fél deci-deci konyakot borítottam bele. Nekem bejött, anya krumpliíznek vélte. Hát...ízlések és pofonok. A recept amúgy andi konyhájából ered, csökkentett mennyiséggel, pici változtatásokkal.

Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 3 tojássárgája
  • 3 dkg porcukor
  • 3 dkg olvasztott vaj
  • csipet só
  •  fél dl alkohol
  • 3,5 dkg élesztő
  • kiskanál kristálycukor
  • olaj
  • 1,2 dl tej
A tejet és cukrot langyosra melegítjük, belemorzsoljuk az élesztőt, és letakarva hagyjuk, hogy felfusson. A lisztet, sót, alkoholt, porcukrot, tojást és vajat összekeverjük. Hozzáadjuk a "kész" élesztőt is, és jól összegyúrjuk. Meleg helyen kétszeresére kelesztjük.
Ujjnyi vastagra nyújtjuk, és egy nagyobb körrel( én pohárral) kiszaggatjuk. Aztán újabb 15 percig pihentetjük. Forró olajban sütjük, de nem túl magas hőmérsékleten, mert mint azt a képen is láthatjuk, nagyon barna lesz. Fontos, hogy ne érjen a tészta az aljhoz, mert az is az odaégéshez vezethet. A megsült fánkokat egy papírra tesszük, hogy a lehető legkevesebb zsiradék maradjon rajta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése