2010. december 29.

Marcipános szelet

Mint minden évben, idén is én vállaltam a királyi ebéd elkészítését. Gondolkoztam sok mindenen, de a tavalyi gombaleves kudarca után úgy döntöttem, édességnél maradok. Felmerült többek között a hatlapos, de végül hosszas vacillálás után úgy döntöttem, ennél a süteménynél maradok. Elvégre az IBM-es mikuláson osztatlan sikert aratott, nem mellesleg, mi kell a népnek? Kenyér és cirkusz. Komolyabban: látványos, finom, primitív. Úgysem azt nézik, hogy mennyit dolgoztam vele.

Hozzávalók:
      kakaós laphoz: 25 dkg darált keksz
                             15 dkg porcukor
                             fél kocka margarin
                             4 evőkanál langyos tej
                             4 evőkanál kakaópor
                             1,5 evőkanál rum
            Ezeket összegyúrjuk, majd egy sütőpapíron kinyújtjuk. Fontos, hogy téglalap vagy négyzet formájú legyen.

   
      marcipános laphoz: 25 dkg darált keksz
                                    15 dkg porcukor
                                    fél kocka margarin
                                    4 evőkanál langyos tej
                                    1 keserűmandulaaroma (én az egészet beletettem)
                A tejbe belekeverjük az aromát, és így gyúrjuk össze a többivel. A másik lapra egyenletesen rányomkodjuk a zöld masszát.

A tetejére 10 dkg étcsokiból 5 dkg vajjal csokimázat készítünk, egyenletesen elkenjük a tetején, és egy napig hűvös helyen tároljuk, hogy jól kifagyjon.        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése