2011. február 6.

Tofu

 Az Ízek és Érzések magazinban olvastam egy gombás tofutokány receptet, az adta az ötletet, hogy milyen jó lehet a gomba-tofu páros. De a jó kis magyaros ételekkel elég bizalmatlan vagyok (már a név is milyen rossz: tokány... :S ), meg a hozzávalók között is voltak sztornósok, így született ez a gyönyörűség. Maga a nagybetűs fehérje. Ráadásul szerintem minden érzékenynek tökéletes, kezdve a cukorbetegtől a laktózérzékenyen a gluténérzékenyig, ugyanis nincsen benne allergén anyag. Csak nagybetűs tiszta íz.

Sokakban felmerülhet, hogy mi is pontosan a tofu? Nekem néhány napja tették fel a kérdést, és mikor nem tudtam rá válaszolni, elszégyelltem magam. nem tudom mit eszek? Úgyhogy egy kis kutatás: Kínai eredetű élelmiszer, melyet aludt szójatej, és az abból visszamaradt túróból készítenek. fehérjetartalma nagyon magas, ezért vegetáriánusoknak kiváló. 121 kcal található 10 dkg-jában, szénhidráttartalma 2,4, szóval diétás élelmiszernek is tökéletes. Gazdag kálciumban, foszforban, vasban, B1 és 2 vitaminban.

 A tofuhoz még hozzáfűznék annyit, hogy én már kipróbáltam mindhárom fajtáját ( natúr, medvehagymás, füstölt), és a füstölt az egyetlen amit ajánlanék. nem túlzottan, de azért karakteres, ellenben a másik 2 testvérével. Mivel a medvehagymás teljesen ugyanolyan mint a natúr, csak rengeteg kis kemény zöld fűszerdarabka-gondolom medvehagyma- tarkítja. Amik semmi ízt nem adnak.
Szóval a tofunál senki se számítson olyanra mint a túró, vagy a sajt, mert nincs kimondott íze. Egy bármihez könnyedén idomuló seízű  könnyen morzsolódó anyag. 

1 megjegyzés:

  1. Ha már a tofu-gombánál tartunk (tartottunk egy másfél hónapja :D) ezt próbáld ki:
    fél kg gomba
    30 dkg tofu
    2 dl főzőtejszín
    bármilyen zöldfűszer (petrezselyem vagy oregánó a kedvencem hozzá9
    só, bors

    Tofut, gomba kockára, tofut megpirítod kis olajon/vajon, hozzá a gomba, és ha elfőtte a levét valamelyest, jöhet a tejszín meg a többi. Isteni finom, mi rizzsel szoktuk enni!

    VálaszTörlés