2011. március 29.

Fahéjas-gyömbéres zabkeksz

A mai boldogsághormon. Reggel direkt emiatt keltem fel korábban, mert úgy éreztem, hogy ennyit muszáj megtennem. Magamért. A boldogságomért. Hogy pótoljam a tegnap elfogyott kekszemet. A sütés öröméért.
És milyen jól tettem!* Összerakni kevesebb, mint 5 perc, megsütni még 12. És milyen finom! Az egyszerűség gyönyörködtet.

*Nem tudhattam, hogy a mai napon nem fog írni. Anya persze rögtön megfejtette, hogy miért vagyok ilyen kirobbanóan szurkálódós kedvemben. Tessék, már ennyi kiveri nálam a biztosítékot. Labilis lennék? Inkább fáradt. A napi 5-6 óra alvás így szombat óta erősen kiveszi az energiáimat. Apa kérdezte is, hogy na, akkor boldog vagyok végre? Mire mondtam, hogy nem. Nevetett, hogy hát? Fáradtság? Most mit mondjak? Igen. Persze.
Azért halkan hozzátenném, hogy van ami még ilyenkor is fel tud tölteni. Csak szünetelteti magát.


Hozzávalók: 1,75 dl tönkölypehely
                       0,7 dl tönkölyliszt
                       1 púpos kávéskanál fahéj
                       fél kávéskanál reszelt gyömbér
                       fél rúd vanília
                       1 kávéskanál szódabikarbóna
                       4 kávéskanál xilit
                       csipet só
                       2 zöld banán

A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
A tönkölypelyhet száraz serpenyőben kissé megpirítjuk. Összekeverjük a száraz hozzávalókat, majd a banánokat belemorzsoljuk, és jól elkeverjük. Úgy nyomkodjuk szét a banánokat, hogy a feladata, hogy összefogja a sütit. Kézzel formázzunk 2 diónyi gombócokat, majd sütőpapíros tepsin formázzunk belőlük kekszeket.
Körülbelül 10-15 perc alatt készre sülnek.
                                                         
                                                           12 db kisebb keksz lesz.
Az ötlet a Shape magazinból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése