2011. május 17.

Krémsajtos-túrós pogi

Avagy a világi pogácsa. De csak ez az adag. Már amikor a csereprogram Magyarországi része zajlott, akkor tervbe vettem, hogy Thijs kap egy adag pogácsát a búcsúestén. Csak ember tervez, Isten végez. Iszonyú sűrű volt a program, úgyhogy örültem ha kibírom ép ésszel, nem hogy még süssek is! Szerencsére mi is mentünk, így tolódott az indulás estéjére a sütögetés. Kivételesen nem a hanyagságomból, és "mindent az utolsó pillanatra hagyok/jut eszembe" című jó tulajdonságomnak köszönhetően, hanem csak és kizárólag azért, hogy a lehető legfrissebb legyen :)

Mert valljuk be, a pogácsa magyar dolog. Afféle hungarikum. Mint a pálinka, vagy a gulyás. De szerintem pl. a főzelék is ide sorolható. Mert ugyanaz vele a helyzet, mint a pogácsával: vannak ugyan máshol hozzá hasonlóak, de ugyanúgy, mint mi, senki más nem készíti. És szerintem nem csak én vagyok vele úgy, hogy meglepődök a külföldieken, akiket megkínálunk vele a "végülis jobb, mint a kenyér minden reggelire, meg ha már van itthon miértne" alapon, és meg vannak érte veszve. Hogy mi ez. A mieink pici sajtos kenyérnek hívták, és nagyon szerették. Ez sem vallott kudarcot. :) Se itthon, se ott.( Öcsikém egészen letargiába esett, mikor megtudta, hogy ez bizony nem neki készült. Aztán anya ügyesen úgy rendezte a dolgot, hogy ne férjen az összes bele a dobozba, így kaphatott ő is. Éppen a számítógép előtt ült, amikor bevittem neki, és odanyújtottam a dobozt, hogy vegyen belőle. Rám nézett az arcán tele világfájdalommal, majd dobozostul kivette a kezemből, és nekiesett.)  Pedig elfelejtettem bele sót tenni. De hiába, így jár az az ember, aki este 10-kor kezd el sütni.



























Hozzávalók: 42 dkg liszt
                      2 dl tej
                      2,5 dkg élesztő
                      1 teáskanál cukor
                      15 dkg natúr tömlős sajt
                      10 dkg tehéntúró
                      1,5 teáskanál só
A tejet meglangyosítom a cukorral, az élesztőt belemorzsolom, majd hagyom felfutni.
A lisztet elkeverjük a sóval, majd a már jó púpos élesztőt belekeverjük. Hozzáadjuk a túrót és sajtot is, és tésztát gyúrunk belőle. Igyekezzünk minél jobban eloszlatni a sajtot is, mert nem jó ha csomócskák maradnak benne. Hagyjuk meleg helyen kelni, míg a kétszeresére nem nő.
Lisztezett deszkán nyújtsuk 2 ujj vastagra, és pici szaggatóval szúrjunk ki belőle köröket. 
                      
                     1 tojássárgája
                     1 evőkanál tej
                     kb. 7-8 dkg reszelt sajt

Kenjük le a tetejüket a jól elkevert tejes-tojássárgával, majd szórjuk meg sajttal.
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. A sütésre kész pogácsákat ismét kelesszük fél óráig, letakarva.
Körülbelül 20-25 perc alatt gyönyörű aranysárgára sülnek. És nagyon finomak. Meg puhák. Bármiféle célzott zsiradék nélkül.

A recept Strawberrytől, gyakorlatilag csak a mennyiségek változtatásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése