2011. június 22.

Baileys torta



Lilike tortája. Javasoltam, hogy válasszon alkoholt, ami az alapízét fogja adni, és szerencsére könnyűt kaptam. (Bevallom bennem volt az aggodalom, hogy kapok egy olyan választ, hogy Ballantines vagy Teguila. A másik oldalon meg reménykedtem, hogy az is lehet, hogy azt mondja, hogy én válasszak, és akkor szépen megcsinálom Baileysből. Hiszen úgy is szereti. Aztán tovább elmélkedtem. A Baileys annyira átlagos. Ha azzal dolgozok, olyan mintha megijednék a kihívástól. Ami nem igaz. Ugye?) Tehát Lili, megelőztél egy idegőrlő csatát magammal. Köszi :)

A torta (18 cm) alapja egy 4 tojásos sima piskóta, Ezt vágtam 3 felé, és töltöttem meg egy Baileys-es főzött krémmel, majd megszórtam vajkaramell-darabkákkal. A külsején a borítás tejszínhab, az oldalán mogyorókrokant, a tetején csokidíszek és ribizlis kekszgolyók. Mindent én gyártottam, mert az úgy vicces.


Baileys krém: 1 dl tej
                         1 púpos evőkanál liszt
                         3 dkg porcukor
                         1 evőkanál Baileys
                         kb. 0,5 dl habtejszín

A tejet elkeverjük a liszttel és cukorral, majd sűrű masszát főzünk belőle. Ekkor hozzáadjuk a a likőrt, és hagyjuk kihűlni. A tejszínt kemény habbá verjük, majd robotgép! segítségével homogénné tesszük a Baileys-es péppel.

/A krémet el lehet készíteni vajas sűrítéssel is, mint a mogyorós szívecskénél, de nekem valahogy ide jobban passzolt, ez a könnyű tejszínhabos vonal./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése