2011. augusztus 28.

Osztálykirándulás Erdélyben 2. nap

 Őszinte legyek? Az leszek. Már a gondolattól is rosszul vagyok, hogy még 6 nap hátra van. Utálom, hogy még legalább 25 templomot, múzeumot és várromot kell megnéznem. Ráadásul a sok szenvedés ellenére se jutunk el azokra a helyekre, amitől Erdély Erdély. Mint a Gyilkos-tó. Békás-szoros. ST. Anna-tó. Csíkszereda.  Ellenben én leszek szerintem a legtöbb templomot látott ember.

Az egyetlen pozitívum a várlátogatásban, hogy volt benne egy bolt tele a fent látható ékszerekkel. Gyönyörű. Bár kicsit az a kategória amikor az egész szép, de ha kimozdítasz egyet a természetes közegéből, már nem is annyira frankó. És ami nagyon tetszik, hogy szinte senki sem tud magyarul. Nem csak játsszák, mert ez a hölgy még kedves is volt, nem úgy mint a boltban. Meg ő legalább nem rágóval adott vissza, mint a boltban. Az itteni felfogás szerint 2 db ér 7 banit. Tudjátok, az a gyógyszerszerűen csomagolt Orbit. Szétvágva kis ampullákra. Hirtelen azt hittem, hogy valami lónyugtatót akar ránksózni. Megnyugtató volt konstatálni, hogy csak rágó.

Trónol a három grácia :)
De azért van néhány erős tény.
Csak kézzel lábbal lehet kommunikálni. Mert az angolt egyáltalán nem, a magyart kevesen értik. Talán a spanyol az ami a leghasznosabb. Sohasem gondoltam volna, hogy itt fogom hasznát venni.
Az árak gyakorlatilag ugyanott vannak,mint nálunk. Sőt. Barackot drágábban vettem, mint otthon.
Gyümölcsben iszonyú gyengék. Akármit vettünk, minden puha, és televan barnás foltokkal. Sajnos hamar rohad. Főleg a táska aljában. Főleg melegben. Hiába van hiperszuper hűtőtáskás hátizsákom. És ez igaz az almára, barackra, meg a szőlőre is.
Fincsik a sajtjaik. A joghurt meg olyan, mint nálunk a tejföl. Bár az is lehet, hogy tejfölt vettem. A feliratot sajnos nem tudtam elolvasni. (Itt éreztem óriási hasznát annak, hogy otthon mindennek megnézem az összetételét, és a kalóriatartalmát, ezáltal mára sikeresen megtaultam a gyakran fogyasztott termékekét kívülről. Szóval annak alapján tudtam, hogy éppen kefirt, joghurtot, vagy tejfölt tartok a kezemben. Vagy hogy trappistát, vagy ordát.)

Ez meg a tegnap beígért fullpanorámás szobakép. Így vagyunk. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése