2011. szeptember 25.

Nyalóka-móka szülinapra


Talán nem kell magyaráznom, hogy mennyire jó érzés, amikor azzal keresnek meg, hogy hallották másoktól, hogy milyen jókat sütök, és xy alkalom miatt kéne egy torta, és rám gondoltak. Fantasztikus. Ennek a kérésnek is állatira örültem, csak nagyon az utolsó pillanatban jött. (Csütörtök este, és szombat délben akarták elvinni.) Vagyis inkább az utolsó utániban. És erre akkor döbbentem rá, amikor péntek délután boltról boltra járva kezdett az az érzésem lenni, hogy minden összefogott ellenem. Azt sem tudom milyen krémmel akarom tölteni pontosan, az ételfestéket kivonták a forgalomból, a fondantnak felhasználás előtt minimum 7 órát kelll pihennie, 3 cm vastagon sikerült beledermesztenem a karamellt az egyik edénybe (hogy miért, mikor a múltkor normális öntetszerű maradt), a tejszín a fixáló ellenére sem akar felverődni, amúgy meg az idő rohamosan telik, és mindjárt este 11, menni kell /onba bulizni. (ohh, én szegény.)

Szóval a tanulság: bevásárlás és sütés 1 napon NEM működik. PLáne ha párhuzamosan 2 tortát csinálsz. (Volt még egy 5 csokis brutáltortám is, és sajnos a mennyiség a minőség rovására ment: a bonbonok széle nem lett olyan szép, mint akartam. Persze lehet, hogy a késői időpont tette, vagy netán a kettő együtt. Lényeg a lényeg, máskor okosabban.)
Ellenben ez a kis színkavalkád egészen kedvenc lett, még csinálni is öröm volt. Sőt, a dekorálás közben sem kaptam idegrohamot. :)


A tészta ihletője Csak a puffin receptje, de így a végére, azt hiszem nagyon elrugaszkodtam :)
   8 tojás
   22 dkg cukor
  16 dkg vaj
   24 dkg liszt
  2 csomag sütőpor
  2 doboz citromos danone joghurt

A tojásfehérjét egy mokkásknál sóval kemény habbá verjük. A sárgákat a cukorral habosra keverjük. Megolvasztjuk a vajat, majd a joghurt társaságában  szép lassan hozzáadjuk a tojásos keverékhez. A sütőporos lisztet beleszitáljuk, majd a fehérjehabbal beleforgatjuk.
Előmlegítjük a sütőt 175 fokra, majd megsütjük.
Én 2 db 3 tojásost 18 cm-es formában, majd egy 2 tojásost egy kistepsiben.

A töltelék a Hermé-féle lágy pastry krém,8 evőkanál áfonyalekvár, és 4 maroknyi mogyorókrokant.

Összeállításnál a 18 cm-es karika ment alulra, a középsőt meg akkorára vágtam, hogy nagyjából "középen" legyen a 10,5 és 18 cm között, felülre meg ugye a pici 10,5-ös torta épült be.
Kívül fondanttal borítottam, nagyjából fél kg-ra volt szükség, meg ugye néhány ételfestékre. :) Az oldalát cukorkával akartam körberakni, de sajnos nem találtam meg az emlékeimben élő darabot (pedig vagy 6 boltba benéztem), így azt is a burkolóanyagból kellett, hogy kigolyózzam. A szalagvásárlás sem volt egyszerű (hihetetlen milyen felkészületlenek ezek a virágboltok), de annyira boldog voltam amikor végre találtam egy nem átlátszó, normális színűt, hogy még az sem tudott izgatni, hogy az 1 méter szalag árából egy normál helyen akár egy fél tekercset is tudnék venni...

1 megjegyzés:

  1. bocsi, de szerintem akármennyire is húzós volt az időbeosztásod még így is remekművet alkottál és iszonyatosan jól néz ki, majd berakom a képet a nemlétező nyalókagyűjteményembe :P

    VálaszTörlés