2011. szeptember 6.

Mindörökké 18


Azt hiszem okkal mondhatom, hogy a számok bűvöletében élünk. Hiszen ez is csak egy szám. Nem több vagy jobb, mint bármelyik másik. Számomra nem. DE mégis, hihetetlen jelentőséggel bír. Társadalmi fertőzés, átragadt rám is. Izgatottan vártam, mintha csodára számítanék. Hogy megváltozik valami. Mondjuk bennem. A világgal szemben.
Nos, a változást egyenlőre nem érzem, de a csoda valóban eljött. Testet öltött azokban, akik szeretnek. Nem tudnám leírni az érzést. Hogy számíthatok valakire. Úgy igazán. Ahogyan Szöszi írta. "Hogy ásó-lapát van, vagy vigyek?" 
És mindemellett rettegek, hogy vajon, ki tudom-e mutatni, hogy mennyit jelent? Tudom- e viszonozni?
Mert vannak furcsa dolgaim. Sokszor megmagyarázhatatlanok. Hangulatingadozás, oktalan dühkitörés, vagy éppen megmagyarázhatatlan jókedv a legrosszabb pillanatokban. 
De ők ezt mind elviselik. Ki már 18 éve, ki meg csak nem rég kezdte. De remélem kitartotok. Még sokszor ennyi ideig. 

Muszáj. Mert én így vagyok az, aki.   Örökre.
A tortám :)


Szeretem visszaolvasni a régi naplóimat. A 16. szülinapomnál csináltam egy hasonló összeállítást. Íme a mostani. Nem túl sok, de azért van változás.
(Asszem ezután bevezetem, mint szerves szülinapi program.)

Age: 18 :)
Height: Hivatalosan is elértem a 174-et!! Méghozzá este :) Vagyis reggel a 175 is meg van :D
Weight: ... Egy hölgy ilyent nem mondd meg. Kár, hogy én nem vagyok hölgy.
Colouring: sötétbarna, festéket még életében nem látott haj, kinek zöld, kinek szürke, kinek kék szem, szemüveggel megspékelve
Home life: anyuka, öcsike, meg az állatkert: Bodza és már csak 2 tengerimalac :( /we all love you Hógolyó./ Apa meg Pesten. De szerintem unatkozik egyedül.
(Ööö, Á. vajon ebbe a kategóriába tartozik?)
Hobbies: sütés, mindennemű mozgás, írás
Ambitions: SOTE-EFK, de az a 386 pont... tanulni, tanulni, tanulni...
                    saját magamat menedzselni a sütigyártásban :)
Frustrations: vagyokeelégjó, miértnemtudokelégedettlenniatestalkatommal (mint örök probléma, kezdem úgy érezni)
Temperament: hevess :) és szókimondó
Qualities: kitartó. És makacs, mint az öszvér. De ragaszkodó. Még ha nem is szeretem kimutatni. És közel engedni magamhoz másokat.
Abilities: ha valamit szeretek, viszonylag jól fel tudom magam tornázni a rnaglépcsőn, legyen az a sütés, írás, sport vagy amit éppen kitalálok. Csak kitartás kell. És tisztelet.
+ nyelv, remény a csuklón, pillangónak indult nonfiguratív szépség a fül mögött, köldök, ajak, gekkómintás púpocska a tarkón, szűzjel (asszem a vénuszdombnak nevezett területen, de erre nem mernék megesküdni), és a kis szárnyaim

Mostanában notórikus időhiányban szenvedek, úgyhogy csak ilyen keverem-kavarom-sütöm típusú dologra futotta. De az elfogyasztott mennyiségből ítélve Marci imádta. Sajnos a tanulás minden időmet leköti. :( A dolog érdekessége, hogy a Romániában vett Click!Pofta Buná! receptje szerint indult...de a kardamom annyira tuti fűszer. Brack meg már nincsen igazán finom. Az eredeti cukortól nem kapott ízt, a lisztmennyiség folyósra hagyta. Change-change-change. De azért majdnem olyan maradt :)


Deliciu cu cacao avagy Kakaós-körtés süti 
Hozzávalók:
    5 kisebb tojás
   10 dkg vaj
    6 lapos evőkanál cukor
    5 lapos evőkanál liszt
    2 evőkanál kakaó (ne spóroljunk vele :)
    2 evőkanál rum
    2 teáskanál sütőpor
    csipet só
    8 kardamom mag

    3 körte
    1 evőkanál cukor
    5 kardamom mag

A körtéket hámozzuk meg, vágjuk egyforma kockákra, majd tegyük fel főni őket kb. 1 dl vízben a cukoral és az egész magokkal. Semmiképpen se főzzük szét őket, csak éppen puhára.

A tojásokat válasszuk szét. A fehérjét verjük kemény habbá a sóval. A sárgákt keverjük ki a cukorral, majd adjuk hozzá a puha vajat is. Forgassuk bele a fehérjét, majd kisebb adagokban keverjük bele a sütőporos lisztet, kakaót és szétmorzsolt magokat. 
Vajazzunk ki egy piteformát, majd öntsük bele a tésztát. Én az újságban javasolt módszert követtem, miszerint az aljára szórjuk a körtedarabokat, de szerintem ti inkább felülről tegyétek mindezt. Sokkal jobban néz ki. És úgy is csomót fog lesüllyedni.
Melegítsük elő a sütőt 170 fokra, és süssük a sütit, addig míg jó illata nem lesz. :) Lassú tűzön, sok ideig, Szerintem volt fél óra. DE 20 perc biztos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése