2011. szeptember 15.

Tiramisutorta


Nagyjából 1 hete jutott eszembe egy kép. Egy gyönyörű tiramisutortáról. Bevette magát a fejembe, és mivel nem emlékeztem rá, hogy kinél láttam, gógli kereső elindít, oldalak pörgetése. Legnagyobb megelégedésemre megtaláltam, sőt, azonnal továbbgondoltam a dolgot, mert nálunk a tiramisu=apa. Imádja. Én meg őt. És mivel közeledett a szülinapja, szinte kézenfekvőnek tűnt, hogy meglepem egy ilyennel.
És annak ellenére hogy látványos, nem nehéz összehozni. Gyorsan. Ami azért elég jó. (Az én számból nem szokott ilyen elhangzani, de sajnos mostanában annyit tanulok, hogy nincs időm semmire. DE úgy igazán. Semmi értelmeset nem csinálok. Ha néha sütök, azt is csak rendelésre. Másképpen lelkiismeretfurdalásom van, hogy nem tudtam rendesen felkészülni. Na jó, így is. Tiszta dili, hogy milyen eminens lettem.)


A történet érdekessége, hogy kb. egy nappal azután, hogy mindezt kitaláltam, SZöszi megkérdezte, hogy nincs-e egy jó tiramisutorta receptem. Mert azt akarnak csinálni az iprai mennyiségű mascarponéból, amit a megalomániás apukája hazahozott. (A kért 4 helyett 12-t.)
Működik a telepátia, vagy mi? :)


Piskóta: 5 tojás
        12,5 dkg cukor
        10 dkg liszt

A fehérjét egy csipet sóval elkezdjük kemény habbá verni, majd mikor már majdnem jó, hozzáadjuk a cukrot, és tovább verjük. A sárgákat egy fakanál segítségével egyesével beleforgatjuk, majd a lisztet apránként hozzászitáljuk.
KIvajazunk egy 24 cm-es tortaformát, a masszát belesimítjuk, majd előmelegített 175 fokos sütőben megsütjük.


A krémhez: 4 tojás sárgája
          50 dkg mascarpone
          12 dkg porcukor
          2 dl habtejszín (1 fixáló)
          3 nagy teáskanál zselatin
          1 dl erős lefőzött kávé
          1 teáskanál keserűmandulaaroma

A sárgákat a porcukorral habosra keverjük, majd a mascarponét is hozzádolgozzuk. A kemény habbá vert tejszínt óvatosan beleforgatjuk. 
2 evőkanál zselatint feloldunk 0,4 dl vízben, majd felforrósítjuk. Folyamatos keverés közben hozzáadagoljuk a mascarponés krémhez, és hűtőbe tesszük, hogy egy kicsit sűrűsödjön.
A kávét összekeverjük a mandulaaromával.

Összeállítás: 
A piskótát félbevágjuk. (Csatolhatunk köré tortakarikát, de nem létfontosságú.)
Meglocsoljuk a kávés keverék felével.
Eloszlatjuk rajta a mascarponés krém felét, majd ráhelyezzük a másik piskótát.
Rálocsoljuk a maradék kávés löttyöt.
A krém másik feléhez: 0,3 dl vízben feloldunk 2 dl zselatint, felforrósítjuk, és a krémhez keverjük. Ismét hűtőben szilárdítjuk. A díszítéshez habzsákba töltjük, és a tetejére csinos kis halmokat nyomunk.
Kakaóporral tálalás előtt közvetlenül szórjuk meg, bár  plusz zselatinnak köszönhetően nem fog ráolvadni/oldódni.

Recept Kreatortától.

3 megjegyzés:

  1. Isteni a torta, még annál is finomabb, mint amilyen jól mutat a képen. Köszönöm Pinkóci, igazi (konyha)tündér vagy! I do luv u :)

    VálaszTörlés
  2. Pankus, megcsináltam, nagyon jó lett! Ízre fantasztikus, kívülről gyönyörű! Nagyon nagy sikere volt, Mama is örült neki (az ő 70. szülinapjára készült). Szóval nagyon-nagyon szépen köszönöm a receptet! Puszi:)

    VálaszTörlés
  3. Dejó :) Júúúj, nagyon-nagyon boldog vagyok, de a recept érdeme nem az enyém, én is csak egy vidám haszonélvezőnek számítok :)

    VálaszTörlés