2012. január 7.

Cukkinis-sajtos szendvicskrém

Mikor nekiálltam ennek a bejegyzésnek, a kezem szinte magától ütötte a billentyűzetet: "Mostanában mintha nem lennék a topon...". Na itt megálltam. Túl ismerős. Nem írtam ezt már valamikor? De bizony. Nem egyszer. Sőt. Nem néztem ugyan vissza (lustaság), de erős a gyanúm, hogy pár napja is volt valami hasonló. Szóval elcsépeltem. Van ez így.( Azért titkon sajnálom, mert nálam nem ritkaság. :D)
A hangulatom percenként változik, és robbanékony vagyok, mint a csaj a magne B6-os reklámban. Kettőnk között csak az a különbség, hogy én nem kezdek el ordítozni senkivel, hogy "...jól van akkor egy hülye k*rva vagyok!" Legalábbis nem emiatt. Inkább vitatkozom. Úgy is szeretek. Meg azt hiszem nem is csinálom olyan rosszul. Az enyém az utolsó szót, már egész magas szintre fejlesztettem.

Szóval szeretném ha végre a kiegyensúlyozott irányba dőlne el az életem. Lécci-lécci-lécci. Én TÉNYLEG próbálkozom. De nem megy olyan gyorsan.
(Persze az is jobb, mint a semmi.)

Csak kicsit keserű.
Pont, mint ez a krém. Mivel elfelejtettem, hogy vastagon le kell vágni a végüket. Ti ne tegyétek.


A receptet a 2011-es Stahl magazin őszi számában találtam. Isteni. És nagyon gyors. Nem utolsó sorban ezerszer egészségesebb, mint a boltban kapható sok E-s ilyen olyan szendvicskrémek. Amik természetesen nem csak szendvicsre jók. Sőt.


Hozzávalók:
1 db bébicukkini (15 dkg)
olívaolaj
1 vöröshagyma
5 dkg tömlős sajt/krémsajt
só, fehérbors
citromlé

A cukkinit megmossuk, nagyon levágjuk a végeit(!!!), majd lereszeljük. (A nagylyukú részen.) Serpenyőben felhevítünk egy kevés olívaolajat, majd aranybarnára sütjük rajta az apróra kockázott hagymát. Ezután a cukkinireszeléket is hozzáadjuk, sózzuk, borsozzuk, és pár perc alatt éppen csak átsütjük.
A hagymás-cukkinihez keverjük a krémsajtot , citromlével ízesítjük, legvégül pedig botmixer segítségével pürésítjük.

2 megjegyzés:

  1. Köszi az e-mailt. :) Valószínűleg ma jött el a napja, hogy kipróbálom ezt a krémet. :) Nagyon gusztán néz ki, és van itthon rozslepény, ahhoz pont jó lesz. :)

    VálaszTörlés
  2. Júúj, rozslepény :P Az fincsi. Szerintem klasszul kiegészítik majd egymást :)

    VálaszTörlés