2012. január 31.

A legjobb kakaóscsiga(?) 2.

Lux Pékség   (Széchenyi út, a Fiúkolesz alatt, a templommal szemben)

180 Ft   (13,5 dkg )

A fő (és tulajdonképpen egyetlen) probléma az üzlettel van.
Kezdve, hogy a belépéskor olyan szag fogadja az embert (főleg délután), amitől legszívesebben visszahőkölne. Először nem tudtam mire vélni a brutális savanyú kelttésztaszagot, aztán rájöttem: a sütöde és a kiszolgáló rész teljesen egy légtérben mozog.
És sajnos azt kell, hogy mondjam: felkészületlenek. Nem volt csiga amikor délután mentem, amin csak kicsit lepődtem meg, de jó, tegyük fel, hogy ez gyorsan fogyó cikk. Azonban arra, hogy reggel háromnegyed 8-kor sincsen, nincs mentség. Óvatosan megkérdeztem a még félig alvó pultostól, hogy de akkor mikor lesz, mire rávágta, hogy nem tudja, hogy lesz-e. Azt hittem rosszul hallok. Így a biztonság kedvéért visszakérdeztem, hogy lehetséges, hogy egyáltalán nem lesz? (Ha ezt a választ kapom, akkor fix. hogy többet vissza nem mentem volna.) Sóhajtott, majd  megfordult, és hátraordított (feltehetően a péknek), hogy "hé józsi, lesz csiga?". Az említett úriember kidugta fehér sapkás fejét az ajtón, hogy lesz-lesz, jó 20 perc múlva. Somolyogva a csaj kezébe nyomtam egy dobozt, hogy legyen kedves tegyen már félre nekem egyet, majd jönnék érte a délelőtt folyamán. Pirospont, hogy nem problémázott rajta.

Amúgy maga a süti nem rossz, sőt, azt mondanám, hogy az ember valami ilyesmit vár el egy kakaóscsigától. Legyen puha (még másnap is!), és nagyon kakaós. Ebből az első prímán teljesül is, a második már kevésbé (pedig amikor Szöszi ette az övét az szinte nyers csokinak tűnt). Szóval finom, de nekem hiányzott a kakaótól szétázott nyerstészta fíling. Pedig még porcukrot is szórtak a tetejére...

Vedd meg: ha szeretsz csokis foggal zsoltárokat énekelni.

8/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése