2012. január 2.

Szerencsesüti

Tegye fel a kezét, aki nem tudja, hogy mi ez!
Remélem, hogy egy sincs a magasban... vagy ha még is, akkor tagadja le. Mert ez az az "étel", amit nem lehet nem ismerni. Hiszen biztosan mindenki látott már az életében legalább 1 jó kis bugyuta amerikai filmet, ami mindenféleképpen elkalauzol egy kínai étterembem ahol is távozáskor a számla mellett egy ilyent is az ember kezébe nyomnak.
Magyarországon ez sajnos nem divat (bár volt, hogy már láttam a Lidl kínálatában), pedig szerintem sokan örülnének neki. Sőt, egészen biztosan.Nyilvánvalóan azért is próbálják annyian otthon reprodukálni.


Jómagam is ezerféle receptet láttam már, de egyiket sem próbáltam meg, mert nekem aztán nem szúrják ki a szemem valamilyen hülye, még csak nem is hasonlóan kinéző utánzattal.
De íme a jótanács: Ne keresd, és megtalál ő maga.*

*Én pedig Szöszit. Szegény eljött hozzánk, én pedig befogtam idézetet keresni/írni. Kerek 3 órát szórakoztunk el a művelettel, a végére már csak ültünk üveges tekintettel, és mikor egymásra néztünk már csak fulladozni bírtunk, annyit nevettünk. Hogy az összefüggéstelen hülyeségbeszélést már ne is említsem. Pont mint egy fél üveg vodka után.
Amúgy meg kinek is kell alkohol, ha pár óra barátnős sütéssel tök ugyanazt a hatást lehet elérni?



35 db olyan igazi filmes szerencsesütihez:
2 tojásfehérje
2 dl liszt
1 dl cukor
csipet só
2 kávéskanál olvasztott vaj
ízlés szerint fűszerek (vanília, gyömbér, stb.)

A tojásfehérjét a sóval lágy habbá dolgozzuk, majd hozzáadjuk a cukrot is, és kemény habbá verjük (addig, amíg már nem rocog a cukor).
Belecsurgatjuk az olvasztott vajat, majd a lisztet is rászórjuk, és fakanállal óvatosan beleforgatjuk.
Előmelegítjük a sütőt 150 fokra. Sütőpapírra 6 cm átmérőjű köröket rajzolunk (én körzővel méregettem), majd egy kiskanál segítségével (érdemes folyamatosan vizezni, különben nagyon ragad) nagyjából fél kiskanálnyi tésztadarabokat. Ekkor egyesével kiveszegetjük a sütőből (a többit nem szabad, hogy hideg érje, mert akkor megkeményedik, és törni fog!) és az apróra összehajtott üzenetet a közepére tesszük. A tésztát félbehajtjuk, a 2 szélét kissé összenyomjuk, és félretesszük száradni. (Én rács közé tettem őket, mert folyamatosan szétnyíltak.) egyenletes vékonyan szétterítünk rajta. Nagyjából 4 percig sütjük
MIndezt természetesen nagyon gyorsan csináljuk, mert a még melegen lévő köröcskék is egyre keményebbek lesznek a hő miatt. 


Nagy valószínűséggel az összes ujjvégetek bánni fogja az akciót, de elkeseredésre semmi ok: Szöszi szerint az a tuti, ha a füledhez nyomod az égett részt.

2 megjegyzés:

  1. Khmm. Az úgy volt, hogy gondoltam megleplek a felhős angyalka hátterének transzparenssé alakításával + valami izgi háttér kombinációval, hogy észrevedd a változtatást. Végül addig keresgéltem, hogy ez lett belőle, és már nem is tudom, hogy milyen volt előtte. Hát így jártam. Illetve nem is én, hanem Te! Sorry. Remélem nem haragszol nagyon... :)
    IdoluvU,
    apci

    VálaszTörlés
  2. KÖSZÖNÖMM!!!! (Akkor ezért kellett annyira a GIMP-es szerkesztő :P) Aranyos vagy, de lehet, hogy visszaalakítom fehérré, már valahogy megszokta a szemem a "letisztult rendet" :D.
    Amúgy onnan vettem észre, hogy a rendszeres olvasókat felpakoltad az oldal tetejére, a likecuccot meg le. :) De nem gyanakodtam, azt hittem, hogy csak a rendszer szórakozik...

    VálaszTörlés