2012. március 5.

Falafelgolyók mézes-tökmagos répasalátával

Őszinte legyek?
Többször eszembe jutott. Sőt, tulajdonképpen már hiányzott. Mikor felvettem egy ruhát, és azonnal az ugrott be, hogy mit mondott róla.  Vagy mikor főztem / leültem enni, láttam magam előtt az arcát, hogy milyen fejet szokott vágni már csak egy-egy alapanyag említésére is.
Aztán kiderült néhány dolog.

Mérges vagyok? Nem.
Rosszul esik? Kicsit.
Sérti a büszkeségem? Nyilván. :D

Úgyhogy most már nem a hiány az ami elfog a neve említésére. Sokkal inkább az idegbaj.


Ciki, nem ciki, én mindig azt hittem, hogy a falafel hússal készül. Olyasmi mint a kebap. Az arabok húsgolyója. A hétvégén az Ízek és Érzések egyik régebbi kiadványát lapozgatva azonban megvilágosodtam, hogy nem, ez nem több, mint csicseriborsó. Meg fűszerek.
A répa pedig nagy favorit, passzol is mindenhez. Bár igaz ami igaz, a citromlé fantasztikusan sokat dob rajta.


Hozzávalók 1 személyre:
5 dkg csicseriborsó
1 gerezd fokhagyma
1 mokkáskanál reszelt gyömbér
              őrölt római kömény
              koriander
fehér bors
1 teáskanál mogyoróolaj

A csicseriborsót beáztatjuk egy éjszakára. Másnap lecseréljük a vizét, és egy mokkáskanál szódabikrabónával feltesszük főni. Nagyjából 15-20 perc alatt teljesen puhára is fő.
Pépesre törjük egy villával, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, a fűszereket, majd diónyi golyókat formálunk belőle. 
Sütőpapíros tepsire tesszük, és 185 fokos sütőben megsütjük.

A salátához: 2 répát lereszelünk, 1 evőkanál tökmagot megpirítunk, majd az egészet leöntjük 1 evőkanál citromlé és pici méz keverékével.


Forrás: Ízek és Érzések (2010. április-május)

2 megjegyzés:

  1. Az Ízek és érzések egy nagyon jó újság. :) A főszerkesztő anyukája szomszédunk. :) Gusztán elkészítetted. Én is azt hittem, hogy a falafel húsos kaja. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, megnyugtattál, azt hittem csak én vagyok így eltájolva :D és igen, én is nagyon szeretem :) De látom neked a kapcsolat is megvan :P

      Törlés