2012. június 30.

Avokádós-bazsalikomos pasta

Ember tervez, Isten végez.
Idén nem tudok a cukrászdába menni, a tulaj már felvett tanulókat. Kicsit meglepett. Ez sem jött össze.
Pedig azt hiszem igazán nincsenek nagy igényeim. Az én nyári csinálni kéne valamit (bármit) típusú megmozdulásaimat egyesegyedül a ne kelljen otthon lennem, és rendszer kell az életembe érzés hajtja. És ezért baromi hálás lehetek. A legtöbben rá vannak szorulva, hogy a pénz miatt csinálják az egészet.
Így most nekiláttam b tervet gyártani. Meg c-t.
Már csak az eredményét szeretném látni.



A recept igen egyszerű. Sőt. Ennél egyszerűbbet el sem tudok képzelni. Még egy rántottát is bonyolultabb összedobni.
Tökéletes nyári ebédnek, mivel a tűzhelyhasználat szinte nulla (a tésztavizet csak fel kell foralni, beleszórni a tésztát, lefedni, elzárni a gázt, majd 8 perc múlva leszűrni), illetve időhiányosoknak is, mert cirka 15 perc alatt elkészül.
A "szósz" Chloe Coscarelli agyszüleménye, aki a TV Paprikán futó  Muffinháború egyik epizódjának a nyertese. (Tételtanulás közben szoktam rá, hogy 2-3 percekre tévét nézek agyszellőztetés címszóval, és valóban bevált, pár perc után hülyébbnek éreztem magam, mint előtte bármikor. Teljesen érthető, hogy miért nem nézek soha. De legalább hasznom volt a dologból:  csomó jó ötletet/receptet összeszedtem, meg emberkét "megismertem".) Ciki, vagy sem, de én még sohasem csináltam pestót (mindig lelegeltem a bazsalikombokrom), ez volt az első pestóirányba kacsintgató próbálkozásom. Nem tűnik kedvencgyanúsnak, de ebben a formában szuper. Hála az avokádónak. Olyan selymessé teszi a krémet, hogy csuda. Belesimul az ember szájába.

Hozzávalók:
1 db érett avokádó
10 nagyobb levél bazsalikom
fél citrom leve
1 duci fokhagyma
1 jó púpos evőkanál napraforgómag

feketebors


A szotyit száraz seprenyőben néhány perc alatt megpirítjuk.
Előveszünk egy késes darálót/turmixot, ki hogy hívja. Belekanalazzuk az avokádó húsát, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót is. Krémessé turmixoljuk.


Ennyi krém 1 nagyobb adagnyi tésztához, vagy 2 előételnek elég.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése