2012. június 3.

Frissen a piacról: zöldspárgás-gombás újkrumpli "bikavérrel"

Barátok lettünk.
Én és a piac. Minden alkalommal amikor belépek a koszos gumifüggönyön, megcsap az az illat. Az a semmivel össze nem keverhető aroma. Benne van minden: a zöldségek, fűszerek, pékáruk és árusok lelke.
És ez jó. Nagyon jó.
De mint egy valódi baráttal, itt is tartani kell a kapcsolatot.* Ápolni. Szerintem ennek szépen eleget teszek, hetente többször is látogatom. Nem hosszan, de pörög azélet. Én pedig nem szeretek sokáig egy helyben állni.

* Többet járok piacra, mint ahányszor az igazi barátaimmal találkozom. És ez nem vicc. Hatalmas szégyen. Kezdjem újra, hogy bocsi, kissé antiszoc vagyok?


De szereztem még egy kispajtást (ugyan őt az Auchanban), egy csokor zöldspárga személyében.
Vannak alapanyagok,amikre ránézek, és már be is indult a fantáziám, hogy mit lehetne csinálni belőle. Nos, a spárga nem tartozik ezek közé. Sőt. Legtöbbször rá se nézek. Illetve átnézek rajta. Azonban most olyan akcióban volt, hogy nem lehetett otthagyni. Egy jel volt, és jó szokásom hallgatni az ilyen üzenetekre.

Azonban még mindig lövésem sem volt, hogy mibe álmodjam bele. Gógli fel, pörgettem az oldalakat. Így sütve, húsba tekerve, levelestésztán, már kezdtem elkeseredni, hogy áá, ez egy túl flancos valami nekem.
Végül aztán lett megoldás, hogyne, valahogyan mindig van. Vagyis mindig lesz. Jelen esetben az ihlet itt rejtőzött. (Nagyon szimpatikus az oldal, bár nem ereszti túl bőre a szövegelést, amit én azért szeretek. Persze minden blog más, pont ettől jó.)


Hozzávalók 1 főre:
10 dkg gomba
5 db másfél diónyi újkrumpli
7 szál zsenge zöldspárga
0,5 dl vörösbor (nekünk egy Egri bikavér volt a hűtőben bontva)
4-5 levél bazsalikom
2 szál borsikafű
só, fehérbors
1 evőkanál olívaolaj
pálmazsír
1 evőkanál szotyi
1 dkg növényi sajt

A krumplikat megmossuk, majd 5 perc alatt félpuhára főzzük őket. 
Kikenünk pálmazsírral egy tűzálló tálat, belerakosgatjuk a meghámozott, félbevágott krumplikat,majd lecsepegtetjük olívaolajjal.
200 fokos sütőben 10 percig sütjük.
Ezalatt meghámozzuk a gombát, megmossuk a spárgát: a keményebb végeit levágjuk, a maradékot kettévágjuk. A sütőtálban összevegyítjük a zöldségeket  a krumplival, sózzuk, borsozzuk, belevagdossuk a fűszernövényeket, majd rálocsoljuk a bort. Újabb 15 percre visszatesszük a sütőbe.
A legvégén rászórjuk a sajtot és a szotyit, megvárjuk, hogy ráolvadjon,és azonnal tálaljuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése