2012. június 8.

Kapros - túrós zöldspárga paradicsommal és mozzarellával

"Anya -Mit ebédeltetek apánál?
 Marci -Rántottát.
 Anya -A rántotta nem rendes ebéd.
 Marci -Dehogynem, nagyon hosszú ideig készül!"

Nagyjából ennyi a kisöcsém fogalma a normális ebédről. De kérdem én, tényleg így van?
Mert való igaz, vannak ételek,amikre rá kell szánni az időt. Most konkrétan egy sem jut eszembe, de mentségemre legyen mondva, nem nagyon szoktam ilyeneket készíteni. Vagy várjunk csak, mégis van egy: a muszaka! (Bár ez sem saját tapasztalat, csak mindenhol ilyeneket olvastam. Most vagy ők unják el hamar, vagy én bírom sokáig, vagy tényleg hosszú. Majd a padlizsánszezonban kiderül. :D )
De véleményem szerint semmivel sem rosszabbak azok, amiket pikkpakk össze lehet dobni. (Én szerintem csak ilyenen élek.)

Bár kinek mi a pikkpakk... elég szubjektív műfaj. Aki mekis kaján nőtt fel annak egy kenyeret megkenni is hosszú. Hát még egy rántotta :D. (Anyu ne akadj ki, nem Marcira gondoltam.)


Hozzávalók 1 adaghoz:
2-3 db pufirizs
10 dkg túró
1 szál újhagyma
majdnem 1 dl tej
1 csomó kapor
só, bors
1 paradicsom
6 nagyobb szál zöldspárga
5 dkg mozzarella
pálmazsír

Egy tűzálló tálat szép egyenletesen körbemasztolunk pálmazsírral.
Ebbe beletördeljük a pufirizseket (minden csomagból marad 1-2 kallódó példány, ami már nem fér bele a kenyeres-dobozba) és félretesszük.
A túrót villával összetörjük, fellazítjuk a tejjel, sózzuk, borsozzuk, belevagdossuk a megmosot újhagymát és kaprot,majd egyenletesen a rizs tetejére kenjük.
A megmosott paradicsomot vékony karikákra szeleteljük, és  a túró tetejére pakoljuk.
A spárgák kemény végét (ha van, bár nekem ezek mindig szuperzsengék) levágjuk, és minél több felületet takarva a paradicsomok tetejére rendezzük.
200 fokos sütőben 20 percig sütjük. Ekkor kivesszük, a tetejére szeleteljük a mozzarellát, majd visszadugjuk 2-3 percre, hogy a sajt folyósra olvadjon.  :)

2 megjegyzés:

  1. Szerintem sem az a fontos mennyi ido alatt keszul el, hanem ogy finom legyen. Sokszor egy finom,kiados salatat semmi nem uberel. Szuper ez a recept is!:)

    VálaszTörlés