2012. június 14.

Papad tészta zsályás-gombás-túrós töltelékkel

Vallomás 1: Kezdek elfáradni. Várom az érettségi végét. De egyben félek is tőle. Mi lesz velem? Elveszek a nagy semmiben... (Vagy elhízok.)
Vallomás 2: Egyre többet gondolkozom a mi lesz ha- típusú jövőre irányuló kérdéseken. Mint mi lesz ha nem lesz elég pontom, mi lesz ha felvesznek, mi lesz ha nem vesznek. Bonyolult.

Vallomás 3: Ezt a mostani Blogkóstolót elrontottam. Egy kissé.


Mert mi is volt a feladat?
"Készítsünk el egy ételt xy blogjáról. "
Ebben a körben Nyammot kaptam, igen örültem mikor megláttam, mert ő az egyik olyan, akit kicsit közelebbinek/megfoghatóbbnak érzek, tekintve, hogy már találkoztunk. És mindketten aznap fedeztük fel a másik blogját. (Milyen aktuális, pont a 2.Blogkóstoló miatt :). )
Tehát valamit csinálni. Igen. Gondoltam édesre, sósra, de tekintve, hogy mostanában csak tanulok, nem nagyon kéne az édes dolgokat erőltetni. Akkor legyen ebéd. Elméletben megvolt a dolog, de sajnos tett nem követte. Egészen tegnapig. Amikor rádöbbentem, hogy basszus, határidő van, és elrohantam bevásárolni. Nagy gombát. Mondjam, hogy tipikus, hogy csupa féldiónyi aprósággal jöttem haza?
De ez van, nem volt mit tenni. Maradt a vészmegoldás, tekintve, hogy ezeket már megpucolni is egy kisebb tortúra volt (bár lehet, hogy csak azért nem akart lejönni a héja, mert nagyon frissek voltak), úgy éreztem, hogy nincs erőm babszemnyi kalapokba tölteléket varázsolni. Ezért a gombákat is belekomponáltam a töltelékbe, és összetört (mert azt sem sikerült épen felhozni apához) papad lapokra simítva megsütöttem. Így lett egy mondhatni óriási gombám, aminek eredetiben így kellett volna kinéznie. (Kivéve a chorizót. Azt kockákra vágott pink retekkel helyettesítettem.)

Ne haragudj Nyamm :( (Mindenképpen pótolom valamilyen módon.)

Hozzávalók 1 főre:
25 dkg gomba
3 szál újhagyma
1 nagy pink retek (csomós)
olívaolaj
só, feketebors
12 dkg túró
kb. 15 zsályalevél
4 feketborsos papad tésztalap

Az olívaolajat felhevítjük, majd picit megpirítjuk benne a felkarikázott újhagymát. Beletesszük a gombát is, és összesütjük. A legvégén jöhet a felkockázott retek, a só, gondolatnyi bors (a tészta nagyon durván csípős), zsálya és a tűzről levéve a túró is. Összekeverjük.
Ezalatt az egész vagy összetört papad lapokat (még lesz ezzel jó pár étel, majd akkor kifejtem) forró vízbe áztatjuk egy percre.
Egy tűzálló tálat kikenünk pálmazsírral, és egyenletesen elosztjuk benne a "főtt" tésztadarabokat. Rásimítjuk a túrós tölteléket, majd 200 fokon 15 perc alatt megsütjük.

9 megjegyzés:

  1. Nekem így is tetszik, a lényeg hogy ízlett neked és játszottál!:) És különben is, aki érettségizik annak mindent elnézünk ;-) Azok a bizonyos kérdések...hát bennem még így az érettségi után 12 évvel is megvannak :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha van kedved elmondani, érdekelne mik voltak :)

      Törlés
    2. Hasonlóak, mint amiket írtál :) Pl. ,a mi lesz velem', ,mi leszek, ha nagy leszek'...mind a mai napig megfogalmazódnak...:D

      Törlés
  2. Szuper étket alkottál, érettségi mellett csoda, hogy most élsz:) Emlékszem én is azokra a szép időkre:) Hajrá már nincs sok hátra!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy, de ez így nem igazán ér. DE ahogy mondtam, mindenképpen pótolom :) Te mit húztál?

      Törlés
    2. Irodalom-Radnóti, Töri- Perzsa-görög háborúk :) Kitartás:)

      Törlés
    3. Én töriből '56-ot húztam, irodalomból meg valamilyen verselemzést...arra nem emlékszem pontosan, csak arra hogy eléggé rögtönöztem. Sosem szerettem a verselemzéseket....

      Törlés
    4. Hű, nem semmi, nálunk egyik téma sem volt a tételek között...

      Törlés
  3. Nekem így is tetszik,szerintem remekül feltaláltad magad, és örülök, hogy érettségi mellett is játszol:)Sok sikert és még egy kis kitartást:)

    VálaszTörlés