2012. június 27.

Spárgás - zöldborsós pástétom

Végre újra gépközelben vagyok, hiába, számomra ezért nehéz a "nyaralás" :(. Pedig szuperjó Velencén, van minden ami kell. Fény (már ha éppen nem borul), természet (egy madár befészkelt a teraszos lámpa tetejére, úgyhogy ott visítanak a fiókák egész nap), fűszerkert (jelenleg egészen biztató állapotokkal), tó (bár fürödni nincs nagy hangulatom). Így főzök. Frisset, finomat, vegánt. Fényképezek is: nagyon élvezem, hogy jóval egyszerűbb, mint otthon, amikor minden egyes alkalommal le kellett cincálnom mindent a negyedikről, aztán meg vissza. Itt csak a lakáson kell átsétálnom.

Viszont a net...egyenlőre megoldhatatlannak látszik. A stickes módszert volt lehetőségem kipróbálni, miután egy nagyon kedves barátnőm meglátogatott néhány napra, és hozott magával. Nem működik. Linuxxal nem egyszerű az élet.

Rékával viszont igen :) Kicsit aggódtam, hogy mi lesz (ismerve saját magamat), de teljesen felesleges volt. Egész egyszerűen szuper volt. Én nagyon jól éreztem magam. Rengeteget beszélgettünk, főztünk, és ...nem problémáztunk semmin. Szinte hihetetlennek hatott. Nagyon-nagyon köszönöm. ♥
Ugye lesz folytatás?


Receptként pedig ismét egy reggelivel jövök. Egy igazi szuper nyári reggelivel, amit nem lehet nem szeretni. Az eredeti receptet Zizinél láttam, de nálam jó pár helyen módosult, a végére csak a két alapzöldség maradt meg.
Igaz ugyan, a többszöri elkészítése (eddig 3-nál tartok) már valószínűleg jövőre tolódik, mivel a spárgaszezon menthetetlenül véget ért. (Én még ugyan tudtam vásárolni a piacon, de vérzett a szívem, amikor a leszáradt rügyű ágacskákért a teljes árat kellett fizetnem.)
A csíra viszont szuper. És egész évben "megtermelhető". Mi (vagyis anyu) teljesen véletlenül kaptunk egy csíráztatókészletet, és azóta megszállott lettem. Eleinte azon aggódtam, hogy egyáltalán kicsírázik-e, aztán pedig, hogy elfogy-e majd. Mindkettő bejött, imádom ezeket a kis bigyókat.


Hozzávalók:
18 dkg zöldspárga (a tisztított, fogyasztásra kész adag)
14 dkg zöldborsó (jó a mélyhűtött is)
6 dkg feta
kisebb csokor petrezselyem 
1 gerezd fokhagyma
só (ha a feta nem lenne elég sós)
pici őrölt fehérbors

Egy lábosban felteszünk vizet főni. A spárgát és zöldborsót megmossuk, majd egy fél percre belemártjuk a lobogva forró vízbe. Szűrőkanállal kiszedjük a zöldségeket, egyenesen bele a a késes aprítóba.
Ezzel túl is vagyunk a munka oroszlánrészén, a többi hozzávaló is mind a gépbe kerül, ami összedolgozza nekünk.
Tálalhatjuk egy kevés citromlével is, illetve a tetejét olívaolajjal meglocsolva.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Nálunk van még zöldspárga, fene tudja honnan érkezik és piszok drága...ma én is salátának csináltam:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen-igen, megkérik az árát...de annyira finom! :)

      Törlés
  2. of course my horse!! nincs képünk a muffin-sütiről :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. az ilyenekről nem is szoktam lőni, úgy se csinálom meg többször :)
      és különben is, a változatosság gyönyörködtet! :D

      Törlés