2012. július 2.

Spenótos - füstöltsajtos palacsinta

...csírákkal.
Imádom őket.
Ez már a második "termesztés", de még mindig képtelen vagyok eltalálni a mértéket: irtó sokat áztattam be.
De elfogy.
Eszegetem mindenhez ami nem édes (bár joghurttal is izgalmas lehet), lehet, hogy megpróbálkozom belesütni valamilyen tésztába. Ki tudja.

Ellenben szomorún kellett észrevennem, hogy a spenótszezon a végét járja: az utolsó zacskók között válogattam a piacon. Kár. Szeretem ezeket a kis zöld levélkéket, legfőképpen a semleges ízük miatt. (Hatalmas "megdöbbenés" volt, amikor egyszer sóskát vettem - mondván, hogy végül is oly' mindegy, játsszunk változatosat - és az első falat után jöttem rá, hogy hoppá, ez savanyú. Utálom. Állt is egy jó darabig érintetlenül a hűtőben, míg a /többek között/ vashiányos vérkép megérkezése után eldöntöttem: lesz ami lesz, megeszem. Szépen beosztottam: ha mindennap megeszem belőle 2 nagy maroknyit, különben nincs "normális kaja". Hatott. Villámtempóban pusztítottam el minden ebéd előtt. Á. ezt úgy fogalmazta meg, hogy egyanyuka és kisgyerek egyszerre veszett el bennem.)

Mikor Réka itt volt, maradék réteslapoba töltöttük ezt a tölteléket de, 1. régóta izgatta már a fantáziám a spenót palacsintába tekerészése, 2. isteni finom lett a füstölt túrósajtnak köszönhetően, és maradt belőle még pont egy adagnyi.

Minden adta magát, na.


Hozzávalók 1 éhes embernek:
- 6 db pici tk. palacsinta (én 20 centis serpenyőben sütöttem)
- spenóttöltelék
- 1,5 dl sűrű joghurt
- 4 evőkanál friss csíra

Töltelék:
30 dkg friss leveles spenót
1 nagy vöröshagyma
1 duci fokhagyma
olívaolaj
só, fehérbors, szerecsendió
őrölt mustármag
1 evőkanál füstölt túrósajt (CBA-ban kapható rúd formájában)

Egy serpenyőben olívaolajat hevítünk. 
Meghámozzuk, majd felkarikázzuk a hagymát, és kicsit megpirítjuk. Félúton hozzáadjuk a durvára vágott fokhagymát, és a lecsöpögtetett sepnótleveleket. Megfonnyasztjuk.
A tűzről levéve hozzákeverjük a sajtot (melegen, mert akkor szépen elolvad), majd ízesítjük.

A palacsintákba igazságosan elosztjuk a spenótot, megkenjük joghurttal, majd az egészség jegyében szórunk a tetejére egy kevés csírát is.

1 megjegyzés: