2012. október 31.

Borsós mentás muffin (tökmagliszttel)


Első hó. (Szerűség.)
Hétfő reggel negyed nyolckor, éppen az uszodában csápoltam (igen, én ilyen szorgalmas gyerek vagyok), amikor az óra irányába vetett reménykedő pillantásom megakadt a földtől plafonig üvegen. Azt hittem rosszul látok. Szakadt a hó. Kell-e mondanom, hogy sokkal jobb kedvem lett? Hóesésben nem lehet nem mosolyogni. De sajnos azon sem lepődtem meg, hogy mikor 8-kor kijöttünk a medencéből, már se híre se hamva nem volt az eseménynek. Túl szép lett volna térdig érő hóban hazamenni. :)
Hogy tavaly mikor hullott le az első adag fehér pehely, azt nem tudnám megmondani, arra viszont pontosan emlékszem, hogy spinningen szenvedtem, amikor az utcai lámpa fényénél feltűntek az apró szemcsék. Az is kifejezetten ösztönzően hatott. :P


És nem tudom, hogy a hideggel jött-e valami a levegőben, de az életem döbbenetesen felbolydult. Mintha kifordultam volna önmagamból. Idézőjelesen jó értelemben.

1. Egyrészt elkezdtem kávézni. Nem egy jó szokás, de... annyira finom. És áraszt egy otthonos melegséget. Ahogy a kezembe fogtam az első gőzölgő csészét (7 év után először!), megtelt a fejem emlékekkel. Ahogyan ülünk a barátnőmmel a régi konyhájukban, a szokásos péntek estére választott hororr után kissé még dobogó szívvel (csak és kizárólag éjfél előtt, mert úgy valamiért kevésbé éreztük félelmetesnek) kortyoljuk fehér bögréből az édes, tejes nescafét, felkészülve a szintén szokásos utána választott romantikus lányregényre. Mert mi így toltuk. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy azok voltak a legboldogabb éveim.
És iszonyúan hiányzik.
Talán ezért olyan jó érzés minden egyes korty. Tömény nosztalgia. Azt mutatja, hogy lehet jobb. Boldogabb.

2. Házon kívül ettem. Méghozzá falafelt. Este. A lángososokat idéző tömény olajszagban. ÉN!!!!  Még most is bűzlik a hajam.

3. Alig tanultam. Helyette vásároltam. Meg szórakoztam. Fél 1-re értem haza, egy kis vodkától fejbevágva. (Na igen, aki sohasem iszik, azon a legkisebb mennyiség is meglátszik.)



Mindezt egy pasi miatt. Vagyis vele.
Anya azt mondta aranyba kéne foglalni. 



Hozzávalók 5 db-hoz:
1,25 dl rozsliszt
1,25 dl tökmagliszt
1 csapott teáskanál szódabikarbóna
2 csipetnyi só
feketebors
fél teáskanál fehér mustármag (porítva)
15 friss borsmentalevél
2 dl fagyasztott borsó
1 dl tejsavó
1 evőkanál olívaolaj
1 teáskanál balzsamecet
kókuszzsír, a formák kikenéséhez

A rozs és tökmaglisztet, szódabikarbónát, sót, fűszereket egy nagy tálban rázzuk össze. A nedves alapanyagokat egy másikban szintén, majd vegyítsük a kettőt. Legutolsó mozzanatként szórjuk bele a fagyos borsót.
Melegítsük elő a sütőt 175 fokra. Kenjünk ki pálmazsírral 5 db szilikonformát, osszuk el bennük a tésztát, és süssük kb. 25 percig.

Forrás: Bittersweet

4 megjegyzés:

  1. Pea-mint muffin with pumpkin-seed flour

    Ingredients for 5 pieces:
    1/2 cup whole wheat rye flour
    1/2 cup pumpkinseed flour
    1 ts. baking soda
    2 pinch of salt
    black pepper
    1/2 ts. mustard seed powder
    15 fresh mint leaves
    1,5 cup frozen peas
    1 tbs. olive oil
    3/4 cup buttermilk
    1 ts. balsamic vinegar
    coconut oil for the bowl

    First of all, stir the wet ingredients in a bowl, and the dry ones in another.Mix them together and put into the peas also.
    Preheat oven 175 C.
    Divide the coconut oil between the muffin cups and fill them 3/4.
    Bake them 25 minutes or till a toothpick comes out clearly.
    Serve hot with butter!

    VálaszTörlés
  2. Fantastic photos! I'm so glad you enjoyed the recipe- This really brightens my day. :)

    VálaszTörlés
  3. Finom muffinok, gyönyörű képek! :) Jó volt a soraidat olvasni! :)

    VálaszTörlés