2012. október 8.

Céklatorta kakukkfüves kecskesajtkrémmel


Ősz van. 
Számomra legalábbis most kezdődött el.
Mert igen-igen, szép az, amikor minden délután hétágra süt a nap, de... nekem elég volt a nyárból. Egyszerűen már nincs helye.
A jelenlegi időjárás sokkal helytállóbb. Hideg van, de ha nem fúj a szél, igen kellemes tud lenni. Jó hazaérni kihűlt kezekkel, megfürödni, enni egy tányér meleg valamit, aztán betakarózva tanulni. Vagy odaülni a sütőajtó elé, ha éppen sül valami. (Ami nálunk igen gyakori.)
De az ősz az elmúlásról is szól. Sőt. Tulajdonképpen csak arról szól.
De ez így jó. Mert egyszer minden véget ér. Véget kell, hogy érjen. Ez a természet rendje. Mindenki tudja. Mégis... szomorú szembesülni vele. Nekem Velencével az volt. Megálltam a kert közepén, és belesajdult a szívem a látványba. Lehullott falevelek, sárguló bokrok, vakondtúrások, nyírásra váró fű. A kiskertem kicsit begazosodva. A környék néptelen. Már a madarak is elmentek.
"Lesz még újra nyár?" - jutott eszembe. Olyan elképzelhetetlennek tűnik.


Végtelenül távolinak.


Azért az elmúlt héten még fagyiztam is -méghozzá gorgonzolás fagyit kóstoltam! Az élmény nem várt volt: egészen beköltözött a fejembe az édesség és sós sajt párosítása. Ennek örömére született ez a cékla-kecskesajt duó is.   :)  De hamarosan a kéksajt is terítékre kerül...


Hozzávalók egy 18 cm-es tortaformához:
15 dkg reszelt cékla
2 evőkanál olívaolaj
2 szem rózsabors, fél mokkásk. fahéj, 5 kardamommag
7 dkg rozsliszt, 6 dkg zabpehelyliszt
1 tk. szódabikarbóna
5 dkg mazsola forró vízbe áztatva, majd összeturmixolva


Összekeverjük a száraz, majd a nedves hozzávalókat, homogénre dolgozzuk, és egy 18 cm átmérőjű kivajazott tortaformába simítjuk. Előmelegített 175 fokos sütőben nagyjából 40 percig sütjük.


10 dkg natúr kecskegomolya
3 nagy evőkanál sűrű görög joghurt
1 evőkanál nyírfacukor
2 nagy ág kakukkfű

A krémhez a fentieket összekeverjük, és a félbevágott torta közé simítjuk. Tálalás előtt feltétlenül hagyjuk állni egy éjszakát a hűtőben (ezalatt összeérnek az ízek), és a krém is kap egy szép rózsaszínes árnyalatot.   :)

10 megjegyzés:

  1. Szeretem a fotóidat, annyira hangulatosak! :) Most különösen a tóról készültek tetszenek, és - bár a képek nem ezt sugallják -, de hidd el, lesz még tavasz meg nyár is! :) Most viszont értékeljük az ősz csodás színeit, ennek is megvan a maga varázsa! :) A torta nagyon különleges és finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hankka :) Velencén csináltam őket, kis segítség, hogy kibírjam a következő nyárig. De amúgy imádom az őszt, a gyönyörű színeivel - ahogyan mondod, és a csodás (vagy kevésbé csodás) időjárásaival együtt.

      Törlés
  2. most találtam rád! lesz itt mit mazsoláznom! tetszik a cipőd itt is :D emőke

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ez a cipő igazán híres lett :D vagy nevezzem inkább hírhedtnek? :P

      Törlés
  3. Nagyon jó ez a torta recept, de ha úgy döntök, hogy elkészítem, a kecskesajt helyett inkább mascarponét teszek.
    Jól tetted, hogy meleg pulcsit húztál! Az átmeneti időszakokban lehet legkönnyebben meghűlni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mascarponéval is biztosan finom, bár az már egy másik ízvilág :) A pulcsi nem az enyém, hanem egy kisgyereké, de annyira aranyos volt, azzal a macival, hogy muszáj volt megörökíteni. ^^

      Törlés
  4. Na ez a torta tetszik. Most én is céklázok a héten. Annyi minicéklát kaptam levelekkel együtt, hogy na. Én veled ellentétben a sósért hagyok ki bármilyen édességet. Ezért kihagynám. Ha hiszed, ha nem nálunk minden zöld. Semmi sárgulás. Mondom ezt úgy, hogy érd legtetején lakunk, ahol mindig szél fúj és hidegebb is van. Fura.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éljen a céklázás! Leveles céklát sikerült kapnod???? Júúj, most irigy vagyok, én vadászok már egy ideje, de mindenhol letépik :(
      Érd tetején lehet, hogy megállt az idő :)

      Törlés
  5. Tőlünk nem messze lakik az öreg Imre és tele van a kertje kicsi céklákkal. Osztogatja a leveleket, mert nem kell nekik. Sőt egyelgeti is, mert túl sűrű. Ha valaki jár felőletek Érd felé, akkor tudok szerezni és adni. Amúgy annyi mindent kidobnak a zöldségesek, ahelyett, hogy rászoktatnának minket új vagy elfelejtett dolgokra. Pl. ettél már vöröshagyma szárat, amelyike a virágzat lesz? Nagyon finom és kb. 3 hétig is friss marad a hűtőben. Sajnos ezt is kidobja mindenki. Kár ezekért a finomságokért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy, köszönöm :) sajnos nem tudok élni a lehetőséggel, sohasem járunk arra (csak én, mikor hazavonatozom ^^)
      De teljesen igazad van. Elfelejtjük, értéktelennek ítéljük, teljesen oktalanul. Amúgy a vöröshagymaszár az, amikor a földből kiszedett száraz héjas hagyma elkezd kis zöld csápokat növeszteni? (Mert ha igen, akkor én azt mindig felhasználom. Hiszen pont olyan, mint az újhagyma, nem?)

      Törlés