2012. november 22.

Csokis-vörösáfonyás galette 3 év örömére


3 év.

3 évvel ezelőtt november 22-én született meg az első "gasztronómiai tartalmú" bejegyzés. Méghozzá ez itt.
Ciki, nem?
Az.
De ez is én voltam.

Azóta nagyon sok minden megváltozott.
Látom a fejlődést - az utat, amit bejártam, de a régi bejegyzések olvasgatásakor azért még mindig elfog a nosztalgia. (Lehet, hogy szánalmas, de néha még magam is elcsodálkozom, hogy milyen jópofákat írtam. És azon is, hogy igaz, hogy a stílusom gyökereiben nem változott, azért mennyit finomodott. Egyenesen arányosan az évek múlásával.)
Egy valami azonban töretlen: a lelkesedésem.Sőt.
Egyre jobban szeretem. Már nem csak egy "hobbi", életforma.


Az életem.



Nem szeretnék (és nem is tudnék) nagy beszédeket írni, inkább csak annyit, hogy köszönöm.
Köszönöm nektek, hogy olvastok, hogy elgondolkoztok azon, amiket írok.
Köszönöm a kedves visszajelzéseket, talán el sem hiszitek, hogy mekkora örömöt okoz, amikor kapok egy-egy levelet arról, hogy szeretik amit csinálok.
És azt is köszönöm, ha továbbra is velem maradtok. Mert én itt leszek.
Remélem jó sokáig.


Mindössze egy kérésem lenne csak.
Ha van egy kis időtök, kérlek írjatok nekem pár sort, arról, hogy mi az amit szerettek, mi az amit kevésbé, esetleg miből látnátok többet. (Nem ígérem, hogy nagyon fogok tudni változtatni, de azért érdekes lenne látni. Akit pedig érdekel, a blognak van Facebook oldala is, ezt itt találjátok. Túl sok plusz érdemi információt nem szolgáltatok, de ki tudja, ez még változhat. :)


Ünnepi receptnek pedig ezt választottam. Nem nagy feladat elkészíteni, de igen finom, és tekintve, hogy nem valószínű, hogy újra vörösáfonyát vásárolnék, nem is hétköznapi.
Egyszerűen nagyszerű. Csak úgy simán.

Hozzávalók 1 galette-hez: (5 adag)
1 dl rozsliszt
1 dl durvára darált dió
1 nagy evőkanál kókuszzsír
1,5-2 evőkanál almapüré
1 csipet só
12 dkg vörösáfonya
2 jó nagy evőkanál kakaópor
1 evőkanál méz
3 teáskanál vaj

A tésztához a lisztet és diót összekeverjük, elmorzsoljuk benne a kókuszzsírt, majd az almapüré segítségével összeálló tésztává dolgozzuk. Hűtőbe tesszük 10 percre.
Ezalatt összedobjuk a tölteléket.
Megolvasztjuk a vajat, majd beleszórjuk a megmosott vörösáfonyát, a kakaóport és a mézet. Összeforgatjuk, a szemeket lehetőleg nem kilapítva.
Előmelegítjük a sütőt 170 fokra.
A tésztát újra elővesszük, és egy 4 mm vastag kört nyújtunk belőle. A csokis áfonyát ráhalmozzuk, kihagyva a szélső 2 cm-es réteget, amit visszahajtunk (kicsit rányomkodva a szélein).
Nagyjából 20 perc alatt megsütjük. Melegen együk, amíg még folyik a töltelék - vanílafagyival!


Forrás: A Thought for food


Ingredients for 1 galette:  (5 slices)
1 dl rye flour
1 dl roughly minced walnut
1 bigger tbsp coconut fat
1,5-2 tbsp apple puree
1 pinch of salt
12 dkg cranberry
2 big tbsp processed cocoa
1 tbsp honey
3 tsp butter

For the dough stir the minced walnut, salt, flour. 
Crumble the coconut fat with the dry ingredients, and make flexible dough using the applesauce. 
Form into a dumpling and put in refrigator approx. for 10 minutes. 
Meanwhile melt the butter, and stir with the cranberries, cocoa and honey.
Preheat the oven 175 C.
Make a 4 mm tall circle from the dough. Put the filling into the center of the circle and fold the sides up.
Bake for 20 minutes, or until the sides go brown.
Serve hot with a scoop of icecream!

17 megjegyzés:

  1. Boldog blogfordulót Panka!!

    Büszke lehetsz az írásaidra, a fotóidra, a fejlődésedre, magadra! Én meg Rád!!

    Szóval boldog szülinapot!

    Böki

    VálaszTörlés
  2. Boldog blogszülinapot, kívánom, hogy továbbra is leld örömödet a blog írásában! :) Nagyon jó azt olvasni, hogy töretlen a lelkesedésed és hogy fontos a mindennapjaidban a blogod, szerintem ezzel együtt jár a fejlődés is. :) Továbbra is hozz nekünk finom, hagyományos vagy különlegesebb recepteket és csodás fotókat! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, Hankka, igyekszem :) és köszönöm a kedves kommenteidet.

      Törlés
  3. Gratula a 3 évhez, és remélem én is, hogy sokáig maradsz a blog világában:) Szeretem a receptjeidet is (igaz eddig még nem nagyon volt időm kipróbálni őket, mert annyi mindent összegyűjtöttem), de amit még jobban szeretek azok a mostani nagyon igényes fotók!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Erika! A fotók remélem, hogy már csak még ilyenebbeknek lehetnek :) (vagy elkezdek visszafejlődni)

      Törlés
  4. :) Ez a tesztarecept zsenialis, hamarosan megsutom.
    Nagyon szeretem a blogodat es a kepeket, szoval hajra, a tovabbiakban is varom a bejegyzeseket.:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon finom a tésztája - csak ne süsd túl ropogósra, mert akkor elkezd törni...
      A bejegyzések pedig érkeznek, kvantumokban, de rendületlenül!

      Törlés
  5. Szuperek a fotók!! Remélem egyszer majd én is így tudok kajákat fotózni! A receptek nagyon inspirálóak számomra. És a fejlődés tényleg látványos - csak így tovább!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon örülök, ha valami megihlet :)

      Törlés
  6. Már a harmadik? Biztos? :D Nagyon bírom a blogodat, úgyhogy csak így tovább! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, már a harmadik :D lóugrásokban haladunk előre!

      Törlés
  7. Boldog blogfordulót! :) Én nem változtatnék semmit a blogodon, így jó ahogy van. Szeretem a gondolataidat, a fotóidat és a receptjeidet - és számomra kellemes arányban vannak ezek jelen egymással. Szeretek néha itt megpihenni és nézelődni...szóval szerintem csak így tovább! :)

    VálaszTörlés
  8. Lovely Lovely Pictures. So much so that I translated the entire page to get the recipe....

    VálaszTörlés
  9. Idefigyi! Nekem a melyhutöben van egy majdnem focilabdanyi mennyisegu vörösafonyam, es meg mindig kapni a zöldsegesnel.. megyek haza 2 hetre ha gondolod fagyasztva viszek neked is!!

    VálaszTörlés