2012. december 5.

Sütőtökös - diós müzliszelet (vegán)


Hát csak megértük ezt is: beköszöntött a december.
Napsütéssel, köddel, esővel, széllel és hóval. Röpke 5 nap alatt szerintem az összes lehetséges időjárási formát megtapasztalhattuk. Már nem az első alkalom, hogy a "naptári évszakváltással" egyidőben gyökeresen vált az időjárás is. Ez valami új dilije az égieknek?
Végülis lényegtelen: az én kedvemet nem ronthatja el semmi.
Elhatároztam, hogy idén kiélvezem az adventi készülődés minden percét. Az elsőtől az utolsóig.
Idén kissé más a helyzet, mint eddig. Otthon anya intézett mindent, én pedig leginkább csak sodródtam az "árral", gyönyörködtem az eredményekben.
Most azonban én vagyok a főszervező.Nekem kell kitalálni, megvalósítani. Mindent. A nulláról. És ez irtó klassz. Elhatároztam, hogy semmi sem úgy lesz,mint otthon. Nem direkt, lázadásból, csak egyszerűen nem. Szeretnék valami olyasmit, ami igazán én vagyok. Ami rám jellemző. Illetve ránk.
(Hiszen igaz, hogy nekem van több időm és affinitásom az efféle dolgokhoz, mégiscsak ketten lakunk a lakásban. Fontos, hogy mindketten jól érezzük magunkat. Ezért aztán a lényeges kérdéseket mindig megbeszéljük. De szerencsére nagyon hasonlítunk. Hiába, apja lánya.)

Szóval hagyományok.
A következő 3 hétben igyekszem megmutatni, leírni, elmesélni, hogy ti is megértsétek. Hogy együtt örüljünk.

Hiszen a megosztott öröm, dupla öröm.


Szeretitek a müzliszeletet? Szoktatok enni?
Én nem nagyon, de ezek után az eddigi nemleges választ annak a számlájára írom, hogy ki a fene akarja egy 15 cm-es, elméletileg egészségesnek kikiáltott kis rúddal bevinni a napi cukoradagját, egy csomó sót és káros anyagot? Feltételezem senki.
Pedig egy müzliszeletnek nem kell mindezeket tartalmaznia. Sőt.* Szólhat arról, amiről valójában kéne. Itt a(z igen finom) bizonyíték.

*Az eddig látott receptekben az nem tetszett, hogy mindegyik legalább 10 dekányi vajat követelt. Ez ebben is különleges, a sütőtökpüré fogja össze a zabszemeket. Ráadásul édesít is.


Hozzávalók 6 db-hoz:
10 dkg zabpehely
135 g sütőtökpüré
30 g aszalt vörösáfonya
5 dkg pirított dió
1 evőkanál nyírfacukor
1 mokkáskanál mézeskalácsfűszer

A diót és áfonyát vágjuk durvára. Keverjük össze a zabpehellyel, nyírfacukorral, fűszerrel, majd a tökpüré hozzáadásával varázsoljuk "gyurmázható" állagúvá. Egy sütőpapíron formáljunk belőle téglalapot (itt már célszerű előre gondolkodni, hogy hány szeletre szeretnénk majd vágni).
Előmelegített 175 fokos sütőben kb. 25 perc alatt süssük készre. Még melegen vágjuk fel, majd hagyjuk kihűlni.

1 szelet 20 g CH-t tartalmaz.


 Forrás: Girl makes food


Ingredients for 6 bars:
10 dkg rolled oats
135 g pumpkin-puree
30 g dried cranberries
5 dkg roasted walnut
1 tbsp xilit
1/2 tsp gingerbreadspice

Chop the walnut and cranberries roughly. 
Mix with the rolled oats, xilit, spice and the pumpkin-pure.
Preheat the oven 175 C.
Make a 1 cm tall rectangle from the "dough" on a baking paper and bake 25 minutes or until go bronze.
In warm cut up 6 uniform slices and let them cool.

1 bar contains 20 g CH.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik, igazán fincsi lehet! :) Külön jó, hogy nincs benne vaj, látom, a gyerkőcöknek is ízlett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ízlett nekik :) én lepődtem meg a legjobban, amikor Boti szó nélkül betolta :P

      Törlés
  2. Nagyon jó lehet és megint imádom a fotókat! :-)

    VálaszTörlés
  3. Megcsináltam, tényleg nagyon jó.:)
    ( a kis-srácba meg beleestem, iszonyú édes:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Naa, de szuper, nagyon örülök!!! Igen-igen, Boti egy tündérbogár, bár csak annyi az ismeretség, hogy egy házban lakunk :D

      Törlés