2013. január 20.

Reggeli kényeztetés: sütőtökös - quinoás kenyér és sütőtökös mézes joghurtfagyi


Néha azt gondolom nem vagyok normális.
Kitalálok valamit, és hiába szólnak ellene teljesen valódi, és általam is belátott észérvek, egyszerűen képtelen vagyok lemondani róla. Ezen morfondíroztam miközben leráncigáltam a már ekkor is igen súlyos bőröndömet a Velencéig kerek 50 percet késett vonatról, és akkor is, amikor a bokáig érő túrabakancsomban a majdnem térdig érő hóban baktattam a nyaraló felé egy félig meddig pislákoló utcai lámpa fényénél. Aztán amikor végre sikerült bejutnom a házba, és azt vettem észre, hogy az ujjaim kékes színben játszanak, mozgatni pedig már egyáltalán nem tudom őket, besétáltam a fürdőbe, és a tükröbe nézve hangosan feltettem a kérdést: "Megérte?"

Rosszul állok hozzá.
Ez egy kaland, én pedig egy felfedező vagyok. Azok is így érezhetik magukat. Küzdök az elemekkel, a nehéz csomagokkal, a vízhiánnyal. Sajnos elfelejtettem vizet csomagolni.

És mindezt egy fagyigépért.
Egy FAGYIGÉPÉRT!!!
TÉLEN!!!!


Ennek ellenére teljesen normálisnak gondolom magam. Hiszen semmi egyéb nem történt, minthogy rákattantam a fagyizásra. Tiszta szívemből. Engem nem érintett olyan mélyen, amikor tudatosult a tény, apát már jobban. Illetve ez túlzás, de a lényeg, hogy nem értette. "Miért nem nyáron? Hiszen akkor van a sok friss gyümölcs..." Hát pont ez az. Akkor minek egyek fagyit?
Meg különben is, most kívánom. Bár ezzel legalább nem estem messze a "fámtól", mert anya és apa is előszeretettel vásárol ilyentájt egy-egy doboz jégkrémet.

És így, hogy már a gép is a kezemben van... készüljetek a fagyidömpingre!
Míg meg nem unom. :)


Sütőtökös quinoás kenyér
minimális változtatásokkal: second renaissance-ről
-Kipróbáltam már amarántliszttel, kevesebb sütőtökpürével, fahéjas ízvilágban, de az összes változat közül nekem ez ízlett a legjobban-



20 dkg sütőtökpüré
3 dkg vaj (2 evőkanál)
2 evőkanál nyírfacukor
1 evőkanál méz
70 ml rizstej 
1 tojás

100 ml rozsliszt
60 ml quinoaliszt
1,5 teáskanál szódabikarbóna
1 evőkanál lenmagpehely
1 evőkanál chia mag
1 evőkanál narancsvirág (szárított)
kevés reszelt szerecsendió
4 szem szegfűszeg
pici mandarin

A sütőtökpüréhez adjuk hozzá a vajat és mikróban olvasszuk meg. Jól keverjük el, majd egyenként keverjük el benne a többi nedves hozzávalót is (a rizstejig).
A száraz hozzávalókat szintén vegyítsük el, majd apránként adjuk a nedves tál tartalmához. Számítsunk rá, hogy elsőre nagyon hígnak fog tűnni, de a quiona hihetetlen sok folyadékot szív fel, úgyhogy az is lehet, hogy még ezen kívül is kell. Ha túl sűrűnek ítéljük, ne habozzunk még hozzáadni.
Melegítsük elő a sütőt 175 fokra.
Vajazzunk és lisztezzünk ki egy szögletes kenyérformát, simítsuk el benne a masszát, majd süssük kb. 25 percig, illetve tűpróbáig.

        ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sütőtökös-mézes joghurtfagyi
recept a Kitchen Corners-ről
-Ugyan sok helyen olvastam, hogy kézzel is teljesen jó állagú fagyit lehet készíteni, nekem a 6 órán keresztül minden félórában áttördelés ellenére is túl kemény lett. Szóval szerezzetek egy fagyigépet. Vagy áruljátok el, hogy mit csináltam rosszul.-




20 dkg sütőtökpüré
20 dkg görög joghurt
10 dkg krémtúró
csapott teáskanál fahéj
mokkáskanálnyi gyömbér
leheletnyi só
1,5 evőkanál méz (aki édesen szereti tehet bele többet)

A hozzávalókat keverjük össze, töltsük fagyigépbe, és a többit bízzuk rá.


Pumpkin-quinoa sweetbread

20 dkg pumpkin puree
3 dkg butter (2 tbsp)
2 tbsp xilit
1 tbsp honey
1 egg
70 ml rice milk

100 ml rye flour
60 ml quinoa flour
1,5 tsp baking soda
1 tbsp linseed (ground)
1 tbsp chia seed
1 tbsp orange flower (dried)
nutmeg
4 cloves
smaller clementine

Mix the pumpkin puree and butter and melt in the micro. Stir gently than add the other wet ingredients.
Sift the dry ingredients and blend the components of the 2 bowl. It can seems too liquid  but the quiona will soak up much wet.
Preheat the oven to 175 C.
Spread with butter a baking mold and spoon into the dough. 
Bake aprox. 25-30 mins.

Enjoy fresh or put into the freezer separating the slices with baking paper.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pumpkin-joghurt ice cream

20 dkg pumpkin puree
20 dkg greek yoghurt
1 smaller tsp cinnamon
1/2 smaller tsp ginger (dried)
1,5 tbsp honey
hint of salt

Mix the ingredients. 
Put into an ice cream maker and let work.

5 megjegyzés:

  1. Ez igen! Remek fűszerezést választottál. Tetszik az összhang. És éljen a fagyi. Nagyon kíváncsi vagyok a kreativitásodra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi Péter, kíváncsi leszek mit szólsz majd a többihez :)

      Törlés
  2. SOS! Hol veszel quinoa lisztet? Itthon mindenhol kerestem, de sehol nem találtam! Egy reform-bio boltban is azt mondták, hogy ismerik, de nem hoznak, mert úgyse venné senki! Csak én...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. karácsonyra kaptam egy kávédarálót, így azóta szinte mindenből lisztet csinálok :) (valószínűleg a bolti "lisztek" kicsit más eljárással készülnek, de nekem ez is jó)

      Törlés
    2. Köszi. Volt egy tippem, hogy te darálod meg. Lehet, hogy kipróbálom majd!

      Törlés