2013. július 28.

2013.07.28.

Kering a hazai gasztroblogok között egy játék," Fő az egészség" címmel. Kicsit utánanéztem, és meglepődve olvastam Tortafüggő Marisznál, hogy már több, mint 2 éve indította útjára Selectfood Alíz. A cím nem árul zsákbamacskát. Egészséges ételek, amik törlik az egészséges = unalmas íz sztereotípiát.

Én Pétertől kaptam a felkérést, amit természetesen elfogadtam (ha őszinte akarok lenni, vártam is, hogy esetleg valaki rám gondoljon ;) , mert ugyan nem kihívás, de egy olyan dolog amiben hiszek, és amiben mellesleg élek is. Ez a recept igazából csak egy a sok közül, illetve inkább plusz egy, a sokhoz, mert a blogon szereplő ételek legnagyobb része ebbe a kategóriába tartozik. 



kókuszos csokis zabpuding    (a receptért kattints a további bejegyzések-re)


   az eredeti recept a Family Fresh Cooking oldalról

- Aki szereti a kekszmorzsás édességeket, az imádni fogja. Aki megszállottan egészséges, az is. Aki pedig kókuszfüggő... nem részletezem. 
Azt meg, hogy a csekély édesítés ellenére mitől lett ilyen édes, még magam sem tudom. Vannak még csodák. :) -


60 g kókuszliszt
35 g zabpehelyliszt
11 g kakaópor
1/2 tk sütőpor
120 g kókusztej
200 g mandulatej
1/2 ek kókuszolaj
1 nagy ek csokicsepp
1 tk méz

Egy tálban vegyítsük össze a kókuszlisztet, zabpehelylisztet, kakaót és sütőport, egy másikban pedig a kókusz és mandulatejet. Keverjük teljesen csomómentesre a 2 tál tartalmát.
Egy edényben melegítsük fel a kókuszolajat, öntsük rá a masszát, majd folyamatosan kevergetve melegítsük addig, míg levegőssé, buborékossá nem válik. (Illetve elkezd lesülni.) Vegyük le a tűzről, adjuk hozzá a mézet, a csokicseppet, majd egy vizes kanál segítségével simítsuk bele egy folpackkal kibélelt kisméretű tepsibe.(Én
Tegyük egy éjszakára hűtőbe, majd másnap fogyasszuk krémsajttal, friss gyümölcsökkel, illetve csokirajongók egy nagy adag extra csokicseppel.



---> A játéknak része még, hogy továbbadjuk a stafétát 2 másik blognak.

 Az egyik választottam eztettem, csak mert nagyon szeretem, és biztos vagyok benne, hogy kitalál valami klasszat (mint a túrógombóc 2 verzióban, ami nekem nagyon tetszett).

A másiknak pedig Ágit választanám, a közvetlensége, a napi mosolyok, és az isteni pékséges tippje miatt. Na meg mert legalább mi, szomszédok tartsunk össze. ;)

4 megjegyzés:

  1. ööööö, hát... akkor utánaolvasok ennek a mozgalomnak és megpróbálom kirángatni magam az elhatalmasodott konyhaundorból. és még: :) (de ezt csak neked)

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikus finomságot alkottál! :-P Én gyűjtöm a blogomom a mozgalom receptjeit, be is mentettem közéjük ezt is. ;-)

    VálaszTörlés